En dit begint zijn vruchten af te werpen: C&A vergroot zijn marktaandeel in België tot 9% en verstevigt daarmee zijn marktleiderspositie in België. Dat kondigde Director of Country Eric A. Brenninkmeijer aan bij de heropening van de volledig vernieuwde en uitgebreide flagshipstore in Brussel – die met 7400m² nu de grootste C&A van België is.

“Ondanks de concurrentie en de opkomst van online, blijven wij heel sterk geloven in onze fysieke winkels, dichtbij onze klanten”, stelt Brenninkmeijer, nu vier jaar Belgisch director of country. “Onze stevige investering daarin is dan ook een belangrijke strategische keuze geweest.”

Een aanpak die loont. “We hebben ondanks een verschuivende markt ons marktleiderschap in België de voorbije jaren weten te verstevigen naar 9% marktaandeel en kunnen in 2017 een mooie omzetgroei van 3,2% voorleggen. “Ik ben ervan overtuigd dat de passie van onze medewerkers het verschil maakt en dat de vernieuwing van onze winkels, samen met onze vernieuwde collecties en toegankelijke prijzen, die goede resultaten hebben mogelijk gemaakt.”

“Al wil dat niet zeggen dat we op onze lauweren rusten. We zitten op koers. Maar we zijn ons ervan bewust dat er wel nog een weg af te leggen is en we moeten blijven vernieuwen. Zo willen we zeker ons productaanbod nog verruimen en ook nog meer klanten aantrekken”, voegt hij er nog aan toe.

Flagshipstore met grootste kinder- en herenafdeling in Brussel
De vernieuwde flagshipstore in Brussel is een belangrijke stap in de juiste richting. Want de winkel met knappe staaltjes architectuur, aparte belevingswerelden per segment en uitgekiende styling belichaamt de visie van C&A op het shoppen van nu. “Dankzij een hele extra verdieping beslaat de winkel 7400m² en is daarmee de grootste in België”, vertelt hij. “De kinder- en herenafdeling zijn met elk zo’n 1800 m² ook de grootste van Brussel.” Maar in de vernieuwing is ook met veel respect omgegaan met de oude elementen van architect Léon Stynen uit de jaren ‘60. “We hebben de beschermde, brutalistische gevel volledig gerestaureerd volgens alle normen en zo het patrimonium van de stad Brussel bewaard. Om deze karaktervolle elementen ten volle zichtbaar te maken, hebben we het dak bovendien helemaal uit glas gemaakt.”

De shopbeleving stond ook centraal bij de hele verbouwing. Zo heeft C&A voor elke doelgroep specifieke ‘werelden’ gecreëerd. “Clockhouse (voor jongeren) bijvoorbeeld ligt volledig apart met zelfs een eigen ingang via het Martelarenplein. Zodat we hier andere muziek kunnen draaien en spelen met felle kleuren en hippe styling. Dit is compleet anders dan de wat chiquere invulling van onze Your Sixth Sense business-wereld bijvoorbeeld. Zo willen we dat iedereen op zijn eigen manier inspiratie kan opdoen en zich thuis voelt.”

De nog te verbouwen winkels krijgen de komende jaren nog een make-over.

C&A is marktleider in mode in België en in het Groothertogdom Luxemburg. De Belgisch-Luxemburgse organisatie maakt met 132 winkels integraal deel uit van C&A Europa.  De aantrekkelijke winkels bieden op een verrassende manier de hele familie modieuze kwaliteitskleding tegen scherpe prijzen. C&A is wereldwijd één van de grootste fashion retailers in biokatoen. Je vindt onze collecties ook op www.c-and-a.be