Week van de Belgische mode: Jouw zaak in de kijker!

Mode Unie en Creamoda organiseren van 14 tot 20 oktober 2019 de eerste editie van de ‘Week van de Belgische mode’ (WVDBM) met als doel Belgische mode en merken in de kijker te zetten en ze breder bekend te maken bij de consument. Met deze actie willen we de consument...

Lees meer

Een vrouw met een plan: Jasna Rokegem

Wie iets afweet van de kruisbestuiving tussen mode en nanotechnologie, kan de voorbije maanden niet om Jasna Rokegem (26) heen. De Belgische scoorde zelfs bij NASA hoge ogen en gunt ons tijdens haar lezingen een blik op de toekomst. Lees hier verder: jasna rok  ...

Lees meer

Afronding van cashbetalingen verplicht!

Vanaf 1 december 2019 worden alle cashbetalingen verplicht afgerond naar het dichtstbijzijnde veelvoud van 5 eurocent. Tot nu toe kon elke ondernemer vrij kiezen om cashbetalingen al dan niet af te ronden, maar omdat er een steeds nijpender tekort is aan 1 en 2...

Lees meer

Etnomarketing

Lees hieronder het verslag van het evenement Ethnomarketing georganiseerd door Mode Unie en Buurtsuper.be. etnomarketing

Lees meer

Documentaire namaakproducten doet ogen weer opengaan

Op 19 juli zond Canvas de Britse documentaire ‘Inside the black market’ uit over de namaakhandel in Groot-Brittanië. Buurtsuper.be/Mode Unie zijn nauw betrokken bij dit onderwerp omdat ze meewerken aan een project hierover. Sensibilisering van zowel consument als...

Lees meer

Belgisch zomerweer zorgt voor goed soldenresultaat

Twee weken geleden, op maandag 1 juli, startten de zomersolden. Mode Unie, de federatie voor de zelfstandige modedetailhandel, en UNIZO peilden naar de verkoop in het midden van de soldenperiode bij de zelfstandige modedetaillisten. We kunnen concluderen dat de eerste...

Lees meer

MEER NIEUWS UIT DE SECTOR?

Like www.facebook.com/modeunie en blijf dagelijks op de hoogte!