Mode Unie en Creamoda organiseren van 14 tot 20 oktober 2019 de eerste editie van de Week van de Belgische mode (WVDBM).

Deze week heeft als doel Belgische mode en Belgische merken in de kijker te zetten en breder bekend te maken. Het is belangrijk om bewustzijn te creëren over de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel. Belgische mode heeft immers ongelofelijk veel te bieden en daar mogen we best trots op zijn!

Roeselare werd voor deze editie voorgesteld als allereerste gaststad. “Een zestigtal Roeselaarse winkels zetten, samen met 50 modemerken en bijna 700 modewinkels in de rest van België, hun meerwaarde in de kijker tijdens de WVDBM. Een samenwerking met een stad als Roeselare die actief en met succes inzet op een sterk centrum- en handelsbeleid is zeker een meerwaarde voor ons nieuw project. Het zet de troeven van lokale handel en Belgische mode nog sterker in de kijker bij het brede (shopping) publiek”, stelt Isolde Delanghe, directeur Mode Unie.

“De deelnemers aan de WVDBM zijn te herkennen aan de Belgische vlaggen in de etalage, een raamsticker met campagnegezicht Tiani Kiriloff en een bijhorende winkelaffiche. Bovendien zullen op zaterdag 20 oktober lukraak in de stad gedichten over mode worden voorgedragen en zal de sfeer opgeleukt worden door een vleugje klassieke muziek”, vertelt centrummanager Alex Leupe van Roeselare.