Aanstaande zondag 14 juni is het vaderdag. Niet enkel de horeca mag heel wat gevierde vaders verwelkomen, ook mode- en lingeriezaken krijgen heel wat klanten over de vloer die vader met iets extra in de kijker willen zetten.

Uit een bevraging van Mode Unie en de bij haar aangesloten federatie voor de zelfstandige lingeriedetaillisten, Fedelin, blijkt dat nachtkledij en ondergoed voor heren het bijzonder goed doen in aanloop naar vaderdag. De verkoop is beter dan andere jaren en de prijs per ticket ligt ook hoger dan anders. Consumenten hebben hun familie duidelijk gemist in de lockdown en geven hierbij graag een extra om vaderdag te vieren.

“Daarnaast merken lingeriewinkels dat consumenten lokaal shoppen meer dan ooit belangrijk vinden. Klanten willen de economie, de samenleving en dus hun lokale handelaar ondersteunen en zien nu meer dan ooit de meerwaarde in van de diversiteit die zelfstandige lingeriedetaillisten bieden en de service die ze daar krijgen. Ze kopen dus ook voor vaderdag graag bij hun lokale lingerie- en modezaak”, aldus Isolde Delanghe, directeur Mode Unie.

Nachtkledij zoals pyjama’s, maar ook hippe boxershorts, ondergoed in het algemeen en trendy sokken doen het bijzonder goed. Heel wat lingeriezaken ondersteunen ook de horeca deze week en doen voor vaderdag acties die ze samen met een lokale horecazaak uitwerken. Lingeriedetaillisten verwachten dit weekend met het mooie weer en de mogelijkheid om een terrasje te doen voor of na het shoppen nog een goede verkoop.