Je wil kortingsacties organiseren op jouw webshop. Moet je dan ook diezelfde kortingen geven in je fysieke winkel?
Een webshop en een fysieke winkel kunnen aanzien worden als twee verschillende verkooplocaties. De regels rond prijsaanduiding en solden moeten per locatie toegepast worden. Dat wil zeggen dat je dus andere prijzen of kortingen mag hanteren in jouw webshop dan in je fysieke winkel. Het is wél belangrijk om daarover duidelijk te communiceren, klanten moeten goed geïnformeerd worden welke prijs of korting waar geldt. Opgelet: Als je webshop enkel functioneert als online besteltoepassing voor producten die nadien dan afgehaald worden in de fysieke winkel, dan is er geen sprake van twee verschillende locaties. In dat geval is de locatie altijd de fysieke winkel en moeten dus dezelfde prijzen en kortingen gelden.
SAMENGEVAT:
- Zijn je online winkel en je fysieke winkel twee verschillende verkooplocaties, dan mag je korting op beide locaties verschillen. Wel moet je je consumenten daarvan op de hoogte brengen.
- Is je webshop slechts een online besteltoepassing voor producten die je klant dan nadien afhaalt in je fysieke winkel? Dan gaat het over één locatie en moeten je kortingsacties overeenkomen.