Bijzondere tijden scheppen vaak ook bijzondere kansen. Na dit turbulent jaar zien we dat de roep om lokaal en Belgisch te kopen, steeds luider klinkt. Consumenten zijn bewuster van wat ze kopen en vooral ook van waar ze hun kledij kopen. Meer dan ooit willen ze hun eigen, lokale economie ondersteunen, vinden ze de service van lokale handelaars belangrijk en waarderen ze ons diverse aanbod. Consumenten zijn bovendien trots om Belgische mode te dragen!

De insteek van deze editie van de Week is dan ook ‘mode om te koesteren’. Hierbij moedigen we consumenten aan om bewust lokaal te kopen en ook bewust te kiezen voor Belgische, kwalitatieve mode.

Waarom de Week van de Belgische mode?
De WVDBM heeft als doel de consument bewust te maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel. Want lokaal shoppen = bijdragen aan de lokale gemeenschap! Consumenten beseffen dat dit nu, meer dan ooit, noodzakelijk is voor onze economie en samenleving.

Na twee bijzonder succesvolle edities, met vorig jaar 900 deelnemende winkelpunten en 90 deelnemende Belgische modemerken, zijn we er van overtuigd dat ook deze derde editie groter wordt en nog meer weerklank zal vinden bij consumenten en media.

Wanneer?
Van 11 tot 17 oktober kan jij als modewinkelier je lokale troeven én je Belgische merken in de kijker zetten om op die manier extra (nieuwe!) klanten naar je zaak trekken.

Kim Van Oncen als gezicht!
De ambassadrice van de WVDBM is dit jaar Kim Van Oncen, bekend van Dertigers en haar vele media optredens. Kim draagt Belgische mode een warm hart toe en zal de WVDBM ten volle mee ondersteunen. Haar gezicht komt op de raamaffiches, ze is aanwezig in de gaststad en zal via haar social media kanalen de Week in de kijker zetten. Tijdens de WVDBM zelf komt Kim in heel wat media om ook daar Belgische mode te promoten.

Limited edition tas
Om extra consumenten aan te trekken, voorziet Mode Unie de mogelijkheid om limited edition tote bags aan te kopen die consumenten bij een aankoop van minimum 100 euro krijgen bij een deelnemende modezaak. Op de tas staat een unieke illustratie van Belgisch illustrator Klaartje Busselot. Via al onze mediakanalen en de store locator wordt actief promotie gemaakt voor deze limited edition tas. Op deze manier weten consumenten dat ze de tas in jouw winkel kunnen scoren.

Mode Unie zorgt voor heel wat ondersteuning!

Als Mode Unie lid neem je gratis deel aan de actie. Je moet je deelname dus niet meer bevestigen. Enkel de bestelling van de limited edition tassen dien je door te geven via het inschrijvingsformulier hieronder.

Bestel hier de WVDBM 2021 tote bags