Consumenten kopen bewust en kiezen meer dan ooit voor kwaliteit, betrouwbaarheid, service én voor Belgisch. Ze willen hun eigen, lokale economie ondersteunen in plaats van eindeloos de laatste, nieuwe opgedrongen online trends te kopen tegen dumpingprijzen. De boodschap van de Week van de Belgische mode zal dit jaar dan ook opnieuw luid klinken bij alle modehandelaars, bij consumenten én in de media.

Waarom de Week van de Belgische mode?
De WVDBM maakt de consument bewust van de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel. Want lokaal shoppen = betrouwbaar en kwaliteitsvol shoppen en zo bijdragen aan de lokale gemeenschap!

Na drie bijzonder succesvolle edities, met vorig jaar 900 deelnemende winkelpunten en 90 deelnemende Belgische modemerken, zijn we er van overtuigd dat ook deze vierde editie groter wordt en nog meer weerklank zal vinden bij consumenten en media.

Wanneer?
Van 10 tot 16 oktober 2022 kan jij als modewinkelier je lokale troeven én je Belgische merken in de kijker zetten om op die manier extra (nieuwe!) klanten naar je zaak trekken.

Ann Van Elsen campagnegezicht!
Dit jaar is bekend gezicht, radiostem en model Ann Van Elsen de trotse ambassadrice van onze actie. Zelf draagt Ann Belgische mode een warm hart toe en ook haar kinderen steekt ze het liefst in een Belgisch kledingjasje. Ann wordt het campagnegezicht en zal de WVDBM in de media breed verspreiden en promoten.

Limited edition tas
Mode Unie voorziet opnieuw de mogelijkheid om limited edition tote bags aan te kopen waarmee je je klanten kan belonen bij een aankoop van minimum 100 euro. Op de tas staat een unieke illustratie van Belgisch illustrator Laura Janssens, beter bekend als NietNuLaura. Via al onze mediakanalen, de 80.000+ volgers van Laura en de store locator wordt actief promotie gemaakt voor deze limited edition tas. Op deze manier weten consumenten dat ze de tas in jouw winkel kunnen scoren. Deze kwalitatieve bag kan je per 100 stuks bestellen en bij jou laten leveren. Leden betalen slechts 2,40 euro per stuk. Niet-leden 2,95 euro (ex.btw).

Mode Unie zorgt voor jou als retailer heel wat ondersteuning:

  • Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueel
  • www.weekvandebelgischemode.be met store locator voor de consument
  • Promotiepakket met raamsticker voor in je winkel
  • Actieve promotie van de actie naar consumenten via:
    • www.facebook.com/weekvandebelgischemode.be
    • www.instagram.com/weekvdbemode
  • Push van de actie via Ann Van Elsen als ambassadrice

Als Mode Unie lid neem je gratis deel aan de actie. Je moet je deelname dus niet meer bevestigen. Wil je toch niet deelnemen? Mail dan naar info@modeunie.be. Enkel de bestelling van de limited edition tassen dien je door te geven via het inschrijvingsformulier hieronder.

Niet-lid en toch deelnemen? Mail naar info@modeunie.be!

Bestel hier de WVDBM tote bags door NietNuLaura

Meer info? info@modeunie.be of via 02/21 22 622.

Het Mode Unie team
Isolde, Yentl en Chiel