Locatie: Creamoda – Leliegaarde 22, 1731 Zellik

Wanneer: donderdag 23 maart 2023 van 11u – 14.30u

EEN SUCCESVOL LENTE- EN ZOMERSEIZOEN MET EEN DUIDELIJK EN LEESBAAR MERK 
 
Een prikkelende Instagrampost maken, relevante persberichten schrijven of impactvolle events organiseren, start vandaag steevast bij weten wie je bent, waar je voor staat en hoe dat tot leven te wekken. Kortom: bij branding.


HET PLAATJE MOET KLOPPEN
Waar nog niet zo lang geleden enkel product-gedreven organisaties het label ‘merk’ kregen, is vandaag alles en iedereen het. Een consument koopt anno 2023 geen product of service maar linkt zich met het universum van het merk achter dat product of die service. En dat enkel met een merk waarvan “het plaatje klopt” en in lijn met de lifestyle van de consument zelf.
 

“People do not buy goods and services, they buy relations, stories and magic.” (Seth Godin)
 

JE BRAND MOET DUIDELIJK EN LEESBAAR ZIJN
Om het plaatje te laten kloppen, moet je brand duidelijk en leesbaar zijn voor een buitenstaander. Dat kan enkel als intern de merkidentiteit 100% duidelijk is en consequent uitgerold wordt.

Echter, een scherpgestelde merkidentiteit alleen, volstaat niet. De plekken waar een merk haar verhaal van A tot Z kan vertellen, zijn immers heel beperkt. In het gros van de merkuitingen, komen slechts fragmenten aan bod of schemert de identiteit door. >>Daarom is het essentieel dat iedere uiting de identiteit van het merk ademt. Oftewel dat branding en marketing hand in hand gaan.

101 BRANDING THEORIEËN?
Vandaag is de duidelijkheid en leesbaarheid van je merk relevanter dan ooit. Tegelijkertijd circuleren 101 branding theorieën en inzichten die vaak verlammend werken. In deze introductieworkshop “Een succesvol lente- en zomerseizoen met een duidelijk en leesbaar merk”, dompelt merkarchitect Jasmijn Verlinden je onder in de wereld van branding. 

“De focus ligt op het sensibiliseren & enthousiasmeren over het belang van branding & marketing en het aanreiken van 
concrete to do’s.” (Jasmijn Verlinden)

Jasmijn toont wat je vandaag absoluut moet weten en doen én stipt kort aan wat next steps in de toekomst kunnen zijn. De focus ligt op het sensibiliseren en enthousiasmeren over het belang van branding en marketing en op het aanreiken van concrete to do’s.

 WAT MAG JE VERWACHTEN? 

  • 11u.00 – 12u30

Een spoedcursus branding met een gradueel inzoomen van abstract (merkidentiteit) naar concreet (tone of voice, look & feel en concrete toepassingen via marketing)

  • 12u.30 – 13u15

Een gezonde lunch, iets fris en een inspirerende networking & gedachtenwisseling 

  • 13u.15 – 14u30

Een mix van maatschappelijke tendensen, branding theorie, inspirerende voorbeelden en korte oefeningen

 INSCHRIJVING

Deze workshop is betalend voor leden en niet-leden van Mode Unie en Creamoda en gaat door in het Nederlands.
Leden:  75 euro, excl. btw
Niet-Leden: 150 euro, excl. btw

 PRAKTISCH

Place 2 be: 
Creamoda Belgian Fashion
Leliegaarde 22
1731 Zellik


>Parkeergelegenheid voorzien aan het gebouw  

Registreren kan via deze button.

 Voor meer informatie over de activiteiten van Creamoda of het lidmaatschap: