We zijn al druk bezig met de voorbereidingen voor de Week van de Belgische mode die dit najaar doorgaat van 9 tot 15 oktober. Het wordt alvast een knaleditie: we vieren de vijfde verjaardag van onze succesvolle actie! Tijdens de Week zetten we onze Belgische modemerken én -winkeliers in de kijker en enthousiasmeren we de consument om lokaal te kopen en Belgisch te shoppen. Eva Mouton ontwerpt de unieke WVDBM shopping bag 2023! Mode Unie voorziet opnieuw de mogelijkheid om limited edition tote bags aan te kopen waarmee je je klanten kan belonen bij een aankoop van minimum 100 euro. Op de tas staat een unieke illustratie van niemand minder dan Belgisch illustrator Eva Mouton. Via al onze mediakanalen, 110.000+ volgers van Eva en de store locator wordt actief promotie gemaakt voor deze unieke winkeltas. Op deze manier weten consumenten dat ze de tas in jouw winkel kunnen scoren. Deze kwalitatieve bag kan je per 100 stuks bestellen en bij jou laten leveren. Leden betalen slechts 2,70 euro per stuk. Niet-leden 3,20 euro (ex.btw). Bestellen kan via dit formulier. ![]() Evy Gruyaert op jouw etalage! Dit jaar is televisiegezicht, auteur en sportcoach Evy Gruyaert de trotse ambassadrice van onze actie. Evy draagt Belgische mode een warm hart toe en ook haar kinderen steekt ze het liefst in een Belgisch kledingjasje. Evy wordt het campagnegezicht en zal de WVDBM in de media breed verspreiden en promoten. Als trotse deelnemer van de actie kan jij meesurfen op onze mediacampagne door de WVDBM raamsticker aan je etalage te hangen! Zo zien je (potentiële) klanten dat je deelneemt, wat hun enthousiasme om een kijkje te komen nemen enkel doet toenemen. ![]() Promotiemateriaal Mode Unie zorgt voor jou als retailer heel wat ondersteuning die je in je winkel en op jouw online kanalen kan inplannen:Billie, de weekendbijlage bij Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg, brengt een volledig magazine in Belgische mode op zaterdag 7 oktoberPaginagrote print advertenties in verschillende nationale krantenRegionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueelwww.weekvandebelgischemode.be met store locator zodat de consument je winkel kan vindenPromotiepakket met raamsticker voor in je winkelActieve promotie van de actie naar consumenten via: De FacebookpaginaDe InstagrampaginaPush van de actie via de persoonlijke kanalen van Evy Gruyaert als ambassadrice Waarom Week van de Belgische mode? De WVDBM maakt de consument bewust van de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel. Want lokaal shoppen = betrouwbaar en kwaliteitsvol shoppen en zo bijdragen aan de lokale gemeenschap! Na vier bijzonder succesvolle edities, met vorig jaar 900 deelnemende winkelpunten en 100 deelnemende Belgische modemerken, vieren we dit jaar de vijfde, feesteditie van onze actie. Met een ruime mediacampagne zetten we de Week in de kijker zodat de actie goed kenbaar gemaakt wordt bij consumenten. Praktisch Mode Unie leden nemen gratis deel. Wil jij als (nog)-niet-lid ook deelnemen? Word dan lid of neem deel als niet-lid voor 175 euro (ex.btw) en geniet ook van alle bovenstaande voordelen van onze campagne. Wil je er alle details over te weten komen? Mail dan naar info@modeunie.be. Meer info? info@modeunie.be of via 02/21 22 622. Het Mode Unie team Isolde, Yentl en Chiel |