Wat als een klant weigert een mondmasker te dragen?

Wat als een klant weigert een mondmasker te dragen?

Mode Unie ijverde ervoor dat dit in het Ministerieel Besluit zou worden verduidelijkt. Maar als het MB dit niet verduidelijkt, wat op heden het geval is (MB 10/07/2020), dan gelden deze regels: De ondernemer moet de nodige maatregelen treffen om de verplichting tot...

Lees meer
De 7-3-1 regel in retail, een gouden regel

De 7-3-1 regel in retail, een gouden regel

Als superklant ondersteunt Saskia Lips sinds 2000 individuele winkels en retailketens in alle branches om zich zo goed mogelijk te richten op de klant. In haar boek ‘Komt een klant bij de kassa‘ vertelt ze over de gouden regel die ze gebruikt in retail, de 7-3-1...

Lees meer
Een event organiseren in je winkel, mag dat?

Een event organiseren in je winkel, mag dat?

Vanaf 1 juli mag ook de evenementensector stilaan terug aan de slag, maar dan op een andere - lees: veilige - manier natuurlijk. Evenementen en voorstellingen mogen georganiseerd worden, maar onder voorwaarden: Zo moeten de eventuele protocollen die werden opgesteld...

Lees meer
Relance-overbruggingsrecht voor jou als modewinkelier

Relance-overbruggingsrecht voor jou als modewinkelier

Zelfstandigen die hun activiteiten voor minstens een maand verplicht hebben moeten onderbreken en die deze activiteiten opnieuw mogen uitoefenen, kunnen voor de maanden juni, juli en augustus een overbruggingsrecht aanvragen ter ondersteuning van hun opstart. Ze mogen...

Lees meer

MEER NIEUWS UIT DE SECTOR?

Like www.facebook.com/modeunie en blijf dagelijks op de hoogte!