In juni las je het al op onze kanalen: het Payconiq-betaalplatform zal evolueren naar een Wero- en Bancontact-betaalplatform. Dankzij deze evolutie, blijf je van de laatste betaalinnovaties genieten.
Hierbij een reminder van wat er allemaal verandert en wat je hiervoor moet doen.
De evolutie van jouw betaalplatform zal vanaf volgende week tot begin december
automatisch gebeuren. Je hoeft hiervoor niets te doen. Zodra jouw systeem is bijgewerkt,ontvang je een e-mail van Payconiq waarin we jou vragen een eerste transactie uit te voeren. Zo kan er gecontroleerd worden of jouw betaalsysteem correct is aangepast.
Wat betekent dit voor jou en jouw klanten?
Wanneer uw systeem is bijgewerkt, kan je mobiele betalingen via Bancontact aanvaarden (via je huidige betaaloplossing en aan hetzelfde transactietarief als Payconiq). Vanaf het voorjaar van 2026 zal je ook Wero-betalingen kunnen accepteren. Klanten die vandaag de QR-code kunnen scannen, zullen dat morgen nog steeds kunnen doen.
Bijgewerkte privacyverklaring
In het kader van deze evolutie werkt Payconiq zijn privacyverklaring bij, met ingang op de dag van jouw migratie. Een belangrijke wijziging betreft jouw rechten onder de nieuwe EU Data Act (Verordening (EU)2023/2854). Je krijgt duidelijker toegang tot de data die voortkomen uit jouw gebruik van hun diensten, inclusief niet-persoonsgebonden data, en je kan verzoeken om deze data veilig te delen met derden. De nieuwe privacyverklaring kan je hier lezen.
Let op: deze privacyverklaring is pas van toepassing vanaf de datum van de aanpassing in jouw systeem.
Hebt je nog vragen?
Alle informatie over deze evolutie vind je op de website van Payconiq , inclusief een overzicht van de meest gestelde vragen.





